Regulamin przewozu

1 Zastosowanie niniejszych warunków

Warunki przewozu obowiązują w związku z przewozem pasażerów w autobusach MBM SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ KRS 0000755997; NIP 7642695125; REGON 381698940; Rodła 23, 64-920 Piła, Polska. Środki komunikacji służą do przewozu osób.
1.1 Niniejsze Ogólne warunki przewozu dotyczą przewozu pasażerów zgodnie z rozporządzeniem UE nr 181/2011. Pojazdy są wykorzystywane do przewozu pasażerów.

2 Prawo do przewozu

2.1 Prawo do przewozu przysługuje, o ile została zawarta umowa przewozu.
2.2 Potwierdzenie rezerwacji (por. punkt 3.1.) uprawnia pasażera do przejazdu pomiędzy podanymi na bilecie miejscami odjazdu i przyjazdu. Późniejsze wejście na pokład autobusu lub opuszczenie go wcześniej nie jest dozwolone ze względu na przepisy prawa.
2.3 W przypadku rezerwacji na pokładzie pojazdu obowiązek przewozu występuje tylko, jeśli dostępna jest wystarczająca liczba miejsc siedzących na całej trasie.

3 Bilety, opłaty za przewóz

3.1 Za przewóz należy uiścić ustaloną opłatę. W tym celu wydawane są bilety MBM SPÓŁKA Z O.O. Biletami są potwierdzenia rezerwacji w formie wydruku lub w formie elektronicznej (jako plik PDF). Ponadto pasażer musi mieć przy sobie ważny dokument tożsamości ze zdjęciem. W przypadku rezerwacji na pokładzie pojazdu obowiązuje wypisane odręcznie lub wydrukowane potwierdzenie, które jest jednocześnie dowodem zakupu i potwierdzeniem rezerwacji. W przypadku rezerwacji należy podać imię i nazwisko pasażera, datę urodzenia, adres zamieszkania. Sprawdzenie, czy pasażerowi przysługuje prawo do przewozu, odbywa się na podstawie porównania imienia i nazwiska pasażera z listą rezerwacji, zgodną z aktualnym stanem rezerwacji.
3.2 Pasażer musi dokonać rezerwacji przed podróżą. Wejście do przedziału pasażerskiego w pojeździe jest dozwolone tylko z ważnym potwierdzeniem rezerwacji.
3.2.1 Przejazdy można rezerwować za pomocą witryn internetowych lub siedzibie firmy. 64-920 Piła ul. Rodła 23, od poniedziałku do piątku, w godzinach 07:00 – 15:00
3.2.2 Potwierdzenie rezerwacji (dane zamówienia) są zapisywane i można je wyświetlić na stronach internetowych.
3.2.3 Każdemu pasażerowi z ważnym biletem przysługuje miejsce siedzące.
3.3 Zakup biletów w Internecie:
3.3.1 Prezentacja produktów w sklepie internetowym nie stanowi prawnie wiążącej oferty, lecz jest jedynie niewiążącym katalogiem online zachęcającym potencjalnych pasażerów do skorzystania z usług. Po kliknięciu przycisku „Zarezerwuj teraz” / „Wybraniu miejsca” / „Dalej” / „Uzupełnieniu wymaganych pól” / „Wybrania rodzaju płatności” / „ Zapłać” następuje wiążąca rezerwacja. Potwierdzenie złożenia zamówienia odbywa się w formie automatycznego potwierdzenia w wiadomości e-mail bezpośrednio po przesłaniu zamówienia. Umowa przewozu zostaje zawarta, gdy firma MBM SPÓŁKA Z O.O. przyjmie zamówienie za pomocą automatycznego potwierdzenia przyjęcia zamówienia. Takie potwierdzenia przyjęcia zamówienia może zostać przesłane wraz z automatycznym potwierdzeniem rezerwacji w wiadomości e-mail lub oddzielnie w późniejszym terminie.
3.3.2 Przy aktualnej wiedzy technicznej nie można zagwarantować wolnej od błędów lub zawsze dostępnej transmisji danych przez Internet. Nie można opracować programów komputerowych (oprogramowania) i urządzeń do przetwarzania danych (sprzętu), które działałyby bez błędów. Nie jest również możliwe wykluczenie ewentualnego braku dostępności związanego z komunikacją przez Internet. Dlatego firma MBM SPÓŁKA Z O.O. nie gwarantuje stałej i nieprzerwanej dostępności swoich stron internetowych i systemów technicznych oraz nie może za to ręczyć. W szczególności, ze względu na specyficzne właściwości techniczne Internetu, nie można zagwarantować pełnej dostępności możliwości rezerwacji przez Internet.
3.3.3 Należy pamiętać, że w ramach sprzedaży na odległość, na przykład dla umów przewozu zawartych przez Internet, w przypadku których firma po zawarciu umowy zobowiązuje się do realizacji usługi w określonym punkcie czasu lub okresie – w przeciwieństwie do np. internetowego handlu wysyłkowego regulacje ustawowe dotyczące prawa do odstąpienia od umowy sprzedaży na odległość nie mają zastosowania. Nasze warunki dotyczące anulowania rezerwacji pozostają jednak bez zmian w odniesieniu do powyższego.

4 Nieważne bilety

Wymagane jest, aby pasażer na żądanie kierowcy okazał zarówno bilet jak i ważny dokument tożsamości ze zdjęciem podczas losowej kontroli w celu sprawdzenia ważności biletu.

5 Rozpoczęcie podróży

5.1 Zalecamy pasażerom, aby przybyli na miejsce odjazdu 10 minut przez odjazdem.
5.2 Jeśli pasażer nie będzie obecny w momencie planowanego odjazdu w miejscu odjazdu zarezerwowanego przejazdu, roszczenie z tytułu podróży wygasa.

6 Ogólne obowiązki pasażerów

6.1 Należy przestrzegać instrukcji kierowców oraz towarzyszącego im personelu.
6.2 Kierowcy mają prawo odmówić przewozu osób, które są w widoczny sposób pod wpływem alkoholu lub narkotyków. To samo dotyczy pasażerów, którzy z innych powodów zagrażają bezpieczeństwu innych pasażerów lub w znacznym stopniu naruszają dobre samopoczucie współpasażerów. W takim przypadku prawo do przewozu zastępczego nie przysługuje.
6.3 Palenie w autobusie jest zabronione. Zakaz dotyczy również e-papierosów.
6.4 Pasażer odpowiada za szkody, które spowoduje w autobusie z własnej winy.
6.5 Pasażerowie, którzy umyślnie lub w wyniku niedbalstwa spowodują zabrudzenia w autobusie, muszą uiścić na rzecz MBM SPÓŁKA Z O.O. opłatę za czyszczenie w wysokości 500 ZŁ, przy czym pasażer może udowodnić, że szkoda w ogóle nie wystąpiła lub jest znacznie niższa niż opłata.
6.6 Przewoźnicy mogą wypowiedzieć umowę przewozu ze skutkiem natychmiastowym, jeśli pasażer mimo (ustnego) upomnienia przeszkadza do tego stopnia, że przewoźnik lub pozostali pasażerowie nie mogą kontynuować podróży. Dotyczy to również sytuacji, gdy pasażer nie stosuje się do obiektywnie uzasadnionych instrukcji (np. instrukcji bezpieczeństwa). W takim wypadku przewoźnikowi nadal przysługuje prawo do opłaty za bilet.
6.7 Każdy pasażer ma ustawowy obowiązek zapięcia pasów bezpieczeństwa, jeśli autobus jest w nie wyposażony.
6.8 W przypadku przerw/zatrzymania lub kontroli policyjnych pasażerowie mają obowiązek opuszczenia autobusu na polecenie kierowcy. Pasażer ma obowiązek przestrzegania czasu trwania przerw podanego przez kierowcę. Kierowca może odjechać, jeśli pasażer nie wróci do autobusu po upływie podanego czasu przerwy. Ponadto kierowca nie jest odpowiedzialny za nieobecność pasażera po upływie podanego czasu przerwy.

7 Dzieci i osoby małoletnie

7.1 Małe dzieci w wieku od 0 do 3 lat mogą podróżować wyłącznie w specjalnych fotelikach. Foteliki należy przymocować za pomocą pasów bezpieczeństwa podczas jazdy autobusem. Foteliki dla dzieci należy mocować pasem dwupunktowym, który powinien wziąć ze sobą opiekun dziecka.
7.2 Dzieci i osoby małoletnie poniżej 14 roku życia mogą być przewożone, jeśli podczas podróży towarzyszy im osoba dorosła.

8 Rezerwacje miejsc siedzących

8.1 Dokonywanie rezerwacji miejsca siedzącego
8.1.1 W przypadku podróży konieczny jest wybór konkretnego miejsca – w ramach rezerwacji na naszej stronie internetowej.
8.1.2 Rezerwacja miejsca siedzącego jest odpowiednio odnotowywana na potwierdzeniu rezerwacji przejazdu.
8.1.3 W razie awarii i opóźnień zgodnie z punktem 12 kwota rezerwacji miejsca siedzącego podlega zwrotowi.

10 Przewóz rzeczy

10.1 Bagaż:
10.1.1 Pasażerowie mogą ze sobą zabrać bezpłatnie ograniczoną ilość bagażu. Może to być jedna sztuka bagażu nieprzekraczająca 30kg.
10.1.2 Pasażerowie są odpowiedzialni za umieszczenie swojego bagażu w luku bagażowym autobusu.
10.1.3 Pasażer musi umieścić bagaż podręczny w przedziale pasażerskim i pilnować, aby nie zagrażał on bezpieczeństwu i porządkowi podczas podróży, ani nie przeszkadzał innym pasażerom. Bagaż podręczny należy umieścić w schowku przedziału pasażerskiego lub pod fotelem przed sobą.
10.1.4 Bagaż podręczny wraz z zawartością podlega opiece pasażera i powinien być odpowiednio pilnowany podczas całej podróży. obowiązuje dodatkowa opłata (por. punkt 14.3.5). Instrumenty muzyczne i futerały na nie, których wymiary przekraczają 135 x 48 x 35 cm, nie są przewożone.
10.2Przedmioty wartościowe i sprzęt elektroniczny:
10.2.1 Przedmioty wartościowe takie jak gotówka, biżuteria, metale szlachetne, klucze, okulary (okulary przeciwsłoneczne i/lub do czytania), urządzenia elektroniczne (laptopy, iPady, tablety, odtwarzacze MP3, telefony komórkowe, kamery, banki zasilania, baterie lub akumulatory litowe), papierosy elektroniczne, elektroniczne dobra konsumpcyjne (w szczególności laptopy, telefony komórkowe itp.), które zostały wycofane przez producenta lub dystrybutora, soczewki kontaktowe, protezy, leki, ważne dokumenty (dyplomy, inne certyfikaty, kwalifikacje, paszporty, prawa jazdy, obligacje) itp. oraz delikatne przedmioty muszą być transportowane w bagażu podręcznym, a nie w bagażniku, oraz pozostają odpowiedzialnością pasażerów.
10.2.2 Jeśli mimo to przedmioty wartościowe będą przewożone w bagażniku, nie ponosimy za nie odpowiedzialności. Wyjątkiem są tutaj przypadki umyślnego lub rażącego zaniedbania.
10.3 Wózki dziecięce:
10.3.1 Wózki dziecięce są przewożone jako bagaż specjalny (maks. 1 wózek na pasażera). Wózek taki musi być składany. Wózki nieskładane nie będą przewożone.
10.3.2 Wózki dziecięce są przewożone bezpłatnie.
10.4 Rowery; Elektryczna hulajnoga:
10.4.1 Rowery
10.4.1.1 Rowery muszą odpowiadać wymiarom standardowym bez nadbudowy i nie mogą ważyć więcej niż 20 kg.
10.5 Przedmioty pozostawione w autobusie nie są objęte ubezpieczeniem.
10.6 Substancje i przedmioty niebezpieczne nie będą przewożone. W szczególności zaliczają się do nich: • substancje wybuchowe, łatwopalne, radioaktywne, nieprzyjemnie pachnące lub żrące; • niezapakowane lub niezabezpieczone rzeczy, które mogą zranić pasażerów. Zaliczają się do nich np. broń, amunicja i race.

11 Przewóz zwierząt

11.1 Przewóz i transport psów i innych zwierząt w autobusach dalekobieżnych jest zasadniczo wykluczony.

12 Prawa pasażerów w przypadku opóźnienia lub anulowania odjazdu

12.1 W przypadku anulowania lub opóźnienia odjazdu firma MBM SPÓŁKA Z O.O., tak szybko, jak to możliwe, i najpóźniej 30 minut po planowanym odjeździe, informuje pasażerów o sytuacji, a także o przewidywanym czasie odjazdu, kiedy tylko taka informacja będzie dostępna. Firma zapewnia wszystkim pasażerom informacje o anulowaniu lub opóźnieniach odjazdu drogą elektroniczną. Aby otrzymać te informacje, konieczne jest podanie wymaganych danych kontaktowych (np. numeru telefonu komórkowego).
12.2 Jeśli można założyć, że zarezerwowany autobus zostanie anulowany bądź opóźni się o więcej niż 120 minut , pasażer ma prawo do zwrotu kosztów biletu oraz również możliwie najwcześniejszą podróż autobusem do określonego w umowie przewozu miejsca odjazdu. Prawo do zwrotu kosztów pełnego biletu przysługuje zarówno za już przebyty odcinek drogi, jak również za jeszcze nieprzebytą trasę, jeśli podróż stała się niemożliwa zgodnie z pierwotnymi planami podróży pasażera. Koszty są zwracane w formie pieniężnej,chyba że pasażer wyraził zgodę na inną formę rekompensaty w ciągu 14 dni od wpłynięcia wniosku o zwrot kosztów.
12.2 Kontakt w sprawie anulowania i zwrotu kosztów lub innej rekompensaty: info@mbmtravel.pl lub +48 692 413 334 .
12.3 Jeśli podczas podróży pojazd ulegnie awarii, firma MBM SPÓŁKA Z O.O. oferuje pasażerom kontynuowanie podróży innym samochodem lub przewóz do odpowiedniego miejsca oczekiwania, z którego możliwe będzie kontynuowanie podróży.
12.4 Dalsze roszczenia z tytułu szkód wynikających z anulowania lub opóźnienia są wykluczone.

13 Polityka reklamacji

13.1 Jeśli nasze usługi nie spełniły Twoich oczekiwań lub chcesz uzyskać zwrot pieniędzy, zapraszamy do skontaktowania się z nami drogą mailową: info@mbmtravel.pl. W celu rozpatrzenia wniosku o zwrot pieniędzy w jak najkrótszym czasie, uprzejmie prosimy o przesłanie nam posiadanych materiałów dotyczących sytuacji (np. rachunków za alternatywny środek transportu, opis sytuacji). Nasi konsultanci zweryfikują sprawę i odpowiedzą w przeciągu 10 dni roboczych.

14 Odpowiedzialność cywilna

14.1 W przypadku lekkiego niedbalstwa – poza przypadkami zagrożenia życia, obrażenia ciała lub naruszenia zdrowia – ponosimy odpowiedzialność tylko, jeśli naruszone zostaną ważne zobowiązania umowne. Za celowe działanie lub rażące niedbalstwo odpowiadamy w sposób nieograniczony.
14.2 Odpowiedzialność za szkody uboczne jest wyłączona w przypadku zwykłego niedbalstwa. Nie dotyczy to zamierzonego lub wynikającego z niedbalstwa uszkodzenia ciała, naruszenia zdrowia lub zagrożenia życia.
14.3 Wysokość odszkodowania w przypadku śmierci oblicza się zgodnie z obowiązującym prawem krajowym. Maksymalna kwota odszkodowania przewidziana w prawie krajowym nie może być niższa niż 220 000 EUR na pasażera.
14.4 Odpowiedzialność cywilna oraz wysokość odszkodowania za uszkodzenia bagażu jest ograniczona lub wyłączona w następujący sposób:
14.4.1 Za uszkodzenie bagażu w wypadku wynikającym z korzystania z autobusu lub utratę bagażu w wypadku wynikającym z korzystania z autobusu przysługuje odszkodowanie, którego wysokość jest ograniczona do 1200 euro na jeden przypadek uszkodzenia na każdego pasażera oraz każdy bagaż.
14.4.2 Za utratę bagażu niewynikającą z wypadku związanego z korzystaniem z autobusu oraz za zamianę lub kradzież bagażu odpowiedzialność cywilna jest wyłączona poza przypadkami umyślnego lub rażącego zaniedbania.
14.4.3 Za szkody lub zwiększenie istniejących szkód, powstałych w wyniku nieprawidłowego zapakowania bagażu przez pasażera, odpowiedzialność cywilna – oprócz działania umyślnego lub rażącego zaniedbania – pozostaje wyłączona.
14.5 Odszkodowanie w razie uszkodzenia wózka inwalidzkiego lub innego sprzętu ułatwiającego poruszanie się, lub innych urządzeń pomocniczych wynosi przynajmniej równowartość zastępczego lub kosztów naprawy zgubionego lub uszkodzonego wyposażenia. Dołożymy przy tym wszelkich starań, aby niezwłocznie zapewnić przynajmniej tymczasowy sprzęt zamienny, który będzie odpowiadał zgubionemu lub uszkodzonemu wózkowi inwalidzkiemu lub danemu sprzętowi ułatwiającemu poruszenie się pod względem technicznym i funkcjonalnym.
14.6 Wysokość odszkodowania w przypadku wszystkich pozostałych szkód rzeczowych, które nie zaliczają się do uszkodzeń bagażu w wyniku wypadków ani do uszkodzeń wózków inwalidzkich lub innego sprzętu ułatwiającego poruszanie się, lub sprzętu pomocniczego, ogranicza się do 1000 euro, chyba że szkoda rzeczowa została spowodowana umyślnie lub w wyniku rażącego niedbalstwa.
14.7 Wymienione ograniczenia odpowiedzialności cywilnej i wykluczenia odpowiedzialności cywilnej nie obowiązują w przypadku odpowiedzialności cywilnej wymaganej obligatoryjnie prawem niezależnie od winy lub jeśli w danym przypadku została przyznana gwarancja niezależna od winy.

15 Nieskuteczność poszczególnych postanowień

Jeśli poszczególne postanowienia niniejszych Ogólnych warunków handlowych i Szczególnych warunków przewozu są lub staną się w całości lub częściowo nieskuteczne lub nieważne, nie narusza to co do zasady skuteczności umowy przewozu.

Jesteśmy firmą transportową z wieloletnim doświadczeniem. Oferujemy wynajem autobusów na wyjazdy krajowe jak i zagraniczne, wycieczki szkolne, grupy zorganizowane, transporty na lotnisko, imprezy okolicznościowe i przewozy pracownicze.
Skontaktuj się z nami
info@mbmtravel.pl 692 413 334
od 7 do 15
Copyrights ©2024 wyjazdynadmorze.pl